כמה עצות לייעול תהליך ספירת המלאי

כמה עצות לייעול תהליך ספירת המלאי

כמו רבים אחרים, גם בעבורכם, ספירת מלאי היא פעולה מורטת עצבים הגוזלת שעות עבודה רבות. הבשורה הטובה היא שאפשר גם אחרת! בעזרת הטיפים הבאים תצליחו לבצע ספירות מלאי בצורה יעילה, מהירה ומדויקת.

תחילה נדגיש כי ספירת המלאי היא לא פעולה בה תוכלו להקל ראש. ההשוואה בין המלאי הקיים בחנות/במחסן לבין הרישומים חיונית לאיתור של חוסר בסחורה, עודפים מיותרים, זיהוי בעיות וחשיפת מקרים של גניבות. ספירות חודשיות מדויקות משמשות בסיס להתנהלות כלכלית חכמה של בית העסק. ספירת המלאי היא הדרך לזהות את המוצרים הנמכרים ביותר, את המוצרים שכדאי להוזיל על מנת למכור במהרה ואת המוצרים שכדאי להזמין שוב.

על מנת לסייע לכם בביצוע ספירות מלאי בצורה יעילה ומסודרת, אספנו כאן כמה נקודות חשובות יחד עם טיפים של בעלי ניסיון.

מתי כדאי לבצע ספירת מלאי?

בעל העסק מחליט בעצמו באיזו תדירות ומתי לבצע ספירות מלאות או חלקיות. יש הנוהגים לבצע ספירת מלאי אחת לחודש, אחרים מבצעים ספירה רק אחת לשנה. אם אתם מעוניינים לבצע ספירה כאשר המלאי מצומצם כדאי לבצע את הספירה לאחר המכירות הגדולות של תקופת החגים או בסוף חודש יולי.

בצעו מראש את ההכנות הדרושות

בכל מועד בו תחליטו לבצע ספירת מלאי עליכם לדאוג שהספירה תתבצע מבלי לפגוע בפעילות השוטפת של העסק. על מנת לעשות זאת תתבקשו לבצע את הספירה מחוץ לשעות העבודה, או להגדיל את מספר העובדים למשך מספר ימים עד להשלמת הספירה. אם אין מנוס מסגירת העסק ללקוחות במהלך הספירה כדאי לעדכן בכך את הלקוחות מראש.

הרכבת תכנית עבודה

הכנת תכנית עבודה מדויקת תסייע לכם לנהל נכון את זמן העבודה ואת שטח החנות/המחסן. התכנון הופך חשוב עוד יותר כאשר מדובר במלאי גדול או בכמה סניפים ומחסנים בהם יש לבצע את הספירה. תחילה נמליץ על שרטוט מפה של המחסן והחנויות בהם יש לבצע את הספירה. השרטוט של השטח יסייע לכם לקבוע אזור אחריות לכל עובד וגם לעקוב אחת התקדמות התהליך. בכל פעם בה מושלמת הספירה באזור מסוים תמחקו אותו מהמפה.

כעבודת הכנה לקראת ספירות המלאי עליכם לסדר את החנות ולוודא שכל הפריטים נמצאים במקום בו הם אמורים להיות. סדרו את החנות ותקנו טעויות של סימון סחורה לא נכון טרם התחלת העבודה. ספירת סחורה תהפוך הרבה יותר קלה ומהירה כאשר המחסן מסודר וכל ארגז נמצא במקומות ומסומן נכון.

פתרונות דיגיטליים לספירת מלאי

היום כאשר כמעט בכל בית עסק כבר אפשר למצוא קופה ממוחשבת חכמה ותוכנות ניהול מלאי, אן כל סיבה להמשיך לבצע ספירה עם עט ונייר. מעבר אל פתרונות דיגיטליים ידרוש תקופת הסתגלות של העובדים אך בתוך זמן קצר תגלו יתרונות רבים ההופכים את תהליך כולו פשוט, מהיר וקל יותר.

חברת IDNEXT מספקת מגוון פתרונות ברקוד מתקדמים, למידע נוסף והצעת מחיר שווה, צרו קשר באתר, כמו כן אנחנו נשמח להעניק לכם מידע על מדפסת מדבקות ברקוד, כמו כן על מגוון מוצרים נוספים הנמכרים באתר - לפרטים צרו קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם
שם:
טלפון:
דוא”ל:
מאשר\ת קבלת דיוור אלקטרוני
iDnext  בע"מ, רח' נץ 3א' רמת גן, 52586  טל' 072-3943313, פקס 03-6120384 דוא”ל info@idnext.co.il