ספירת מלאי - מידע נוסף

ספירת מלאי

אחד הדברים החשובים ביותר בכל עסק הוא יום ספירת המלאי שלו. נכון, העבודה לפני הספירה עצמה אורכת ימים ולפעמים שבועות, אך הספירה עצמה בדרך כלל מתרכזת ליום אחד בו כל העובדים נרתמים, לעיתים בעזרתו של צוות סיוע מיוחד שזהו תפקידו, לערוך את הספירה ולבדוק מהי כמות הסחורה שנמצאת בחנות.

השוני בין חנויות קטנות לחנויות גדולות בספירת המלאי

הדרך לספירת המלאי היא כאמור דרך לא פשוטה כלל. אמנם מצד אחד עומדות החנויות הקטנות, אלו שלא אמורה להיות בעיה מיוחדת לספור את המלאי שלהן, אך מצד שני עומדות החנויות הגדולות, אלו שמתפרשות על מספר קומות, אלו ששייכות לרשת מסוימת או אלו שפשוט מחזיקות בכמות סחורה בלתי רגילה. חנויות אלה ייאלצו להתמודד עם ספירות מלאי ברמה שונה לחלוטין מהחנויות האחרות, וייאלצו להתכונן אליה זמן לא קצר מראש, זאת על מנת שהן יוכלו לבצע את הספירה בצורה הטובה ביותר אך במקביל גם יצליחו לנהל את סדר יומן כמתוכנן ולהפעיל את החנות במצב רגיל ובאופן יומיומי.

ספירת מלאי - כיצד זה מתבצע

את הספירה כאמור מתחילים זמן רב לפני ומתחילים בדרך כלל בארגזים ובמוצרים שאינם יוצאים למדפים ואינם עומדים אל מול הלקוחות. ספירה מוקדמת של מוצרים שעומדים על המדפים היא כמובן מיותרת, שכן אנשים באים והולכים במהלך היום מהחנות ואליה, כאשר חלקם קונים מהמוצרים הללו וחלקם סתם מעבירים את המוצר ממקום למקום, למשל אם החליטו לרכוש משהו אך לאחר שהתחרטו החליטו להשאיר זאת לצד הקופה. לכן, ספירת מלאי מוקדמת נעשית רק בארגזים ששמורים במחסן החנות, ועליהם מודבקת מדבקה עם כמות המלאי שנמצא בתוך הקופסא. לאחר סיום ספירת כל הארגזים הללו, ניתן לבצע את הספירה של המוצרים התלויים על ווי התליה ונמצאים במדפים. את הספירה הזו עושים בדרך כלל בשעה שהחנות סגורה, כאמור על מנת שלא יהיה שינוי במצב הסחורה בשל כניסת הלקוחות, ולאחר שמסיימים גם את הספירה הזו, מצרפים את הכמות הנספרת אל זו שנספרה קודם לכן בארגזים שבמחסן, ולאחר שקלול הכמות יודעים בדיוק מה וכמה נמצא במלאי.

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם
שם:
טלפון:
דוא”ל:
מאשר\ת קבלת דיוור אלקטרוני
iDnext  בע"מ, רח' נץ 3א' רמת גן, 52586  טל' 072-3943313, פקס 03-6120384 דוא”ל info@idnext.co.il